Дотук с евфемизмите?

Чудех се за какво да пиша и най-накрая реших да започна с нещо забавно и леко стъписващо, и се спрях на едно видео, което е лееееко ъм… срамно? Попаднах на този интернет бисер съвсем случайно и ми бе нежно известно време докато се осъзная. Разбирате ли, не бях съвсем сигурен дали цялата тая работа не бе шега или нещо инсценирано. Едва ли…

Браво на детето, за дето не изпадна в истеричен смях когато съдията обяви думата за първи път. Negus! Никой не се засмя, даже напротив – публиката онемя. Аз ако бях на негово място щях да се зачервя като домат по хусарски и просто щях да си седна на мястото. Аз, че си падам по историческите тривиалности – падам си, но за подобна етиопска монаршеска титла хич и не бях чувал. Negus! Забележете как жената го накара да повтори думата няколко пъти, все едно беше нарочно. На 01:43, когато камерата се обръща към родителите на хлапето може да видите 3 или 4 (много лошо осветление, не мога да кажа със сигурност!) negus-а, което само влошава нещата. Спирам с расистките коментари..

Винаги съм им се чудел на американците с тяхната мания за произнасяне на думи буква по буква. Просто не ми харесва.. Някак си прекалено „Вижте ме, аз съм срамежлив, затворен и съм наизустил 15 речника“ ми идва, и това го казва един срамежлив, затворен блогър, който си пада прекалено много по етимологията на думите. Безинтересно е и напълно безмислено. Но защо си хабя нервите, те американските родители са готови на всичко само и само да имат „талантливо“ дете, което да изритат от къщи веднага щом навърши 16.

11 Отговора to “Дотук с евфемизмите?”

  1. longanlon Says:

    Недоумението ти идва от факта, че говориш език, който се пише фонетично, а американците – не.

    Освен това те са сбор от много нации и имат думи и особено имена, които се произнасят и се пишат не според правилата на английския език, а според тоя, от който идват. Затова много често им се налага да спелват технически термини и имена.

  2. Dark_Lord Says:

    А това нима е по моя вина? Английският е прекалено изкилифенчен.

  3. longanlon Says:

    Е, така става, като блъснеш келтския с латинския със солидно германско влияние🙂

    Все пак французите са по-зле…

  4. Dark_Lord Says:

    Да, те французите не понасят чуждици, за това си създават сами думите.

  5. Remus Says:

    Dark_Dude, темата е излишна – всеки чува и разбира каквото иска или каквото му е на главата. Пример мога да дам с думата „огранизъм“. Кажи я на някой, който не внимава много и ще чуе нещо съвсем различно (демек същата дума без „ни“). Друг пример мога да дам и с някои твои теми (E.E. Cummings, помниш ли? Или някои твои възгледи за някои японски думи).

    Не виждам какво общо има това с евфемизмите. Евфемизми rulz – без тях няма сарказъм, няма ирония. Света ще бъде едно празно място без тия неща…🙂

  6. Dark_Lord Says:

    Не мисля, че темата е излишна. В България не са много думите табу, но в САЩ те са прекалено много. Изричането на нещо подобно и то на публично място тук се счита за клетвопрестъпничество или нещо подобно, та лично аз (живущ в САЩ) няма как да се смая на такова нещо. No way, Jose. Мисля че специално в този случай, за да не си помислиш за въпросната дума трябва да си расъл или в пещера, или на някой остров наред с Робинзон Крузо.
    Политическа коректност в нашата държавица? Те такова животно нема.

  7. Remus Says:

    Политическа коректност? Как от коментар за скапано spelling bee състезание това се превърна в тема за политическа коректност?

    Както и да е, ако мога да използвам себе си за пример, когато чух думата negus, изобщо не си помислих за „The N-word“ (ууу, много страшно е да кажеш nigga’ … ooops), а наистина нямам спомен да съм расъл в пещера. Всъщност, първата асосиация, която ми дойде наум, беше needles.

    О, btw, обожавам изречението “Вижте ме, аз съм срамежлив, затворен и съм наизустил 15 речника”. Това като че ли говори повече за малоумие, отколкото за nerdism. Колко речника трябва да прочетеш, докато разбереш, че всички са едни и същи?

  8. Dark_Lord Says:

    Защото речниците може да са на чужди езици, за изучаване на корени и морфологията на думите.

  9. Топ Блог 24 Says:

    Здравей Dark_Lord

    Каним те да регистрираш блога си в блог класацията на България.
    http://topblog24.com.

    Поздрави Екипът на Топ Блог 24

  10. Light_Lord Says:

    Не мога да разбера кой аджеба е измислил този вид конкурси. И за какво? И защо е spelling BEE?
    Bee bee? Butterflies in the sky.

    Това американците са странна порода. Големи хуманисти, големи демократи, пък всъщност си говорят каквите вулгарности си поискат.

  11. Иван Says:

    ПФ Ебаси глупости наистина …

Вашият коментар

