Да ти се скара книга…

В час по английски език ни бе възложена задачата да си харесаме три стихотворения на американски поети, за да може по-късно да рецитираме едно от тях. Звучи лесно, но когато пред теб се изтипосат три големи колички претрупани със стихосбирки ти се иска да се гръмнеш. Аз не съм особен фен на американската поезия – вярно, чел съм определени неща, но те са прекалено сложни за наизустяване (Едгър Алан По – The Bells). Опитах се да си изпрося Байроновата „Сълза„, но без особен успех. Ядец. Със затворени очи грабнах първите две стихосбирки, а щом ги отворих веднага се спрях и на третата. „A Night Without Armor“ се казваше..

Мда, корицата определено грабва, за което свалям шапка на производителите, дизайнерите и т.н. И на Jewel Kilcher, поетесата-певица за дето е толкова… *кхъ* чаровна *кхъ*..
След по-подробен прегледведнага ми стана ясно, че без корицата не бих си и помислил да купя това.. „нещо“. Не ми се дават $18.00 за драсканици, били те на най-красивата кръчмарка. Кръчмарски тефтер и тъп молив. Тъпият молив е задължителен. Със следи от зъби по олющената боя и изтъркана гумичка.

Още преди да разлистя стихосбирката се почувствах леко неловко. Все едно предавах останалите книги, събиращи прах на онези колички. А Jewel Kilcher ми се усмихваше все така чаровно и невинно със своята сивееща, искряща кожа. Почесах се объркано по главата и отворих книгата точно по средата. И познайте какво ме чакаше там…

Pretty

There is a pretty girl
on the
Face
of the magazine
And
all I can see
are my dirty
hands
turning the page

Затворих книгата и я сложих на възможно най-забутаното местенце, под огромното туловище на E. E. Cummings (колко подходящо), но онова неловко чувство не ме напусна преди края на часа.

Вашият коментар

