Да откриеш себе си!

Заглавието е леко подвеждащо, но..

В някои форуми неведнъж са ми правили забележка, че смесвам много езици и от време на време пускам фрази на мъртви езици, които никой не разбира. Аз често им отговарям с едно бързо „Non gradus anus rodentum“ или любимото ми „O, sancta simplicitas!“, колкото да отбия номера. Всеки език е несметно богатство, което трябва да се съхранява без значение дали си струва да се знае или не. Говорът е нещо уникално и характерно само при човека (дали?) и всички негови форми трябва да бъдат пазени и размножавани (дали изкуствено или естествено), подобно на застрашените животни. На себе си гледам като на доброволец, който се е заел с продължаването на рода. В миналото латинският е обединявал цели нации и общества. Учените и ерудираните са писали на него, а сега е истинските, реални имена на различните видове животни и растения са на латински. Няма да позволя на група разлигавени тийнейджъри да се присмиват на нещо толкова ценно, само защото не го разбират… Хората често осъждат това, което не разбират и подобни действия ме отвращават.
Обичам чуждите езици! Казвал съм го стотици пъти и едно е сигурно – ще продължавам да обичам лингвистиката докато не се гътна. Преди около ден попаднах на едно интересно комиксче, което ми напомни за мен самия – с оцъклени очи, залегнал над някоя енциклопедия, попиващ като гъба всичко полезно и безполезно…🙂 Ето го и въпросното комиксче.. Много ме радва. Детето е млад гений, а майка му го насърчава в грешната посока. Ano baba!😀

Напълно любителското ми влечение към латинския език и таксономията ми действат по доста странен начин. Вчера, например по пътя се натъкнахме на една лисица и вместо да изкрещя „Лисица“, от устата ми изскочи „Vulpes vulpes!“ Само дето не беше баш V. vulpes, ами ми заприлича на V. velox .. but you know.. бях в еуфория!

9 Отговора to “Да откриеш себе си!”

  1. Daggerstab Says:

    Буахаха, ще стане биолог от теб!😈

  2. Blade Says:

    Латинският е класика, хехе. Creabilis :))

  3. ptsikov Says:

    Аз дълго време се занимавах с латински… Даже си слагах едни жълти лишчета с думи за да ги запомня по-лесно. Сега съм насочил фокуса си върху Фламандския, но може по някое време да възобновя уроците по латински😉

    Именно днес имах намерение да пиша за езика… и това ако не е съвпадение… Продължавай да учиш, момко, може някой ден да си говорим на латински ние двамата с тебе😉

  4. worddrow Says:

    Мерси за отзивите!🙂

  5. ptsikov Says:

    Мерси за мерсито…

    Ама виж, някои се отзовават повече от други😉 Ех… какво да се правя като съм тъй продуктивен… *потупва се по рамото*

  6. Eneya Says:

    Хъм, аз обичам латинския, но нямам нерви да го уча. Някакво речниче да знаеш? Да си ровичкам и да си се радвам…
    ?

  7. ptsikov Says:

    Аз ползвам този на freelang

    http://www.freelang.net/dictionary/latin.html

    Малко е неприятен интерфейс-а, но пък има „practice“😉

    Успех!

  8. worddrow Says:

    Ами аз използвам :
    ЛАТИНСКИ ЕЗИК за Начинаещи I : Искра Георгиева Атанасова, Лили Неделчева Йорданова, Анна Алексеева Шелудко. издателство „ОТВОРЕНО ОБЩЕСТВО“, София, 1996

    И съответно същото сборниче, само че ЛАТИНСКИ ЕЗИК за Начинаещи II.
    По тях учат в класическата гимназия в София. Книгата е разделена на 4 части – първата половина на книгата е исторически уроци, неща за културата и бита на римляните, така че да се навържат с материала. Има примерни упражнения, а отзад са и съответните отговори и уроци. Има и латинско-български речник, таблици за спрягане на глаголи, имената на известни личност и места на латински и т.н
    Струва си.

    ползвам и „beginner’s latin“ от поредицата „Teach yourself“ на G. D. A. Sharpley. Има и CD-та.

  9. Wurm « Смокини и черници! Says:

    […] производни думи, езикът на науката е латинския, а аз обичам латинския език. Ако някой разполага с е-book, който обяснява […]

Вашият коментар

