Книги-игри!

Книгите-игри – литературен жанр, който зариби стотици, ако не хиляди българи по фентъзи жанра, ролевите игри и всичко свързано в тях. И те, подобно на латинския са мъртви, но техният пламък ще тлее во веки в сърцата на шепата хора, които приеха предизвикателството..
Спомням си своята първа книга-игра. Получих я за Коледа, заедно с една Star Wars играчка. Спомням си много ясно тази книжка.. все още усещам мириса й и необичайно фината, леко тъмна хартия. Картинките бяха страхотни, сюжетът ме впечат. Коя беше книгата, ще попитате вие? Е аз ще ви кажа, че тя бе „Таласъмите се завръщат“ на Колин Уолъмбъри. Спомням си как гледах разните епизоди с ококорени очи и хич не знаех от къде да започна. До тогава не бях чувал за понятието „книга-игра“.. Колко наивен и зелен съм бил тогава. Книгата е може би най-добрият коледен подарък, който са ми правили… ;( След това се вманиачих по жанра – купих немалко книжлета от разни книжарници, разменяхме си ги със съседи и съученици, наемахме от библиотеки и читални. Беше феноменално! Често, когато не бях сигурен в своя избор си запазвах епизода по някакъв начин, до по някакъв мистериозен начин все успявах да мина книгите игри от първия път без да умра. В своята библиотека в Бургас със сигурност имам 20-30 уникални заглавия – много от тях така и не успях да открия. Със сигурност, обаче книгите, които съм прочел са 4-5 пъти повече.. толкова много, че не мога да се сетя за повечето.
Лично аз се радвам, че съм от поколението, което успя да се наслади на книгите-игри, макар и по време на тяхното падение. Жалко само, че повечето автори използваха английски псевдоними..

Е, сигурно се чудите защо по дяволите дрънкам меланхолии относно книгите-игри? Ето тази интересна тема във форума на Artline. Няколко фенове на книгите-игри са напарвили списък с (почти) всички книги-игри в България. Просто няма как да не ги похваля. Списъкът е ето тук. А освен това се натъкнах и на български сайт с няколко (15) книги-игри онлайн. Повечето са на Колин Уолъмбъри (Любомир Николов), който според мен е и най-добрия писател в този жанр.

Добавих по-горните препратки в Уикипедия.. ей така, понеже ми е скучно.

Ех, все още си спомням опитите за писане на подобна книга.

5 Отговора to “Книги-игри!”

  1. Merry Fucking Christmas! « Смокини и черници! Says:

    […] През годините съм получавал доста подаръци – без значение дали сме били на ръба с парите или не – винаги съм получавал нещичко под елхата, за което горещо благодаря на своите родители. На Коледа получих и първата си книга-игра и то не коя да е, а самата “Таласъмите се завръщат” на легендарния Любомир Николов a.k.a. Колин Уолъмбъри! През последните няколко години подаръците, които получавах бяха в моменти на парично несмогване, и въпреки че си струваха имах наглостта да се сърдя, дори разплаквах майка ми.. Колко себичен и нагъл съм бил – чак ме е срам да се погледна в огледалото. Тази година си позволих да купя и подаръци на нашите. Вярно – всичко беше в последния момент, под съпровода на сестра ми и с парите на нашите (въпреки, че доплатих с дебитната карта), но нали самият жест е най-важен. На мама взех възглавничка с вграден уред за масажиране и комплект за баня. На татко – малко макетче на новия Ford Thunderbird (мащаб 1:87), за да му напомня за старата кола, комплект благинки от Adidas и поставка за дистанционни (имаме 4-5). Вярно е – нещата не са кой знае какво, но са от сърце, а това е най-важното. […]

  2. Uhoto Says:

    Здравейте и от мен. Радвам се че все още някаде мога да намеря коментар за книгите-игри. Аз доскоро си мислех че това е отдавна забравена тема. Щастлив съм, че все още има хора, които си спомнят за тези страхотни времена. Лично аз получих първата си книга игра за рожденния си ден и оттогава толкова се запалих по този жанр и не можех да заспя без да прочета някой друг епизод. Аз самият по едно време се бях запалил да пиша книга-игра, но финансовите трудности и все още младата ми възраст (14 год.) бяха пречки за издаването й. Иначе съм любопитен каде мойе да си купя книги игри ако някой продава или да си изтегля отнякаде???
    Благодаря предварително.

  3. Светлио Says:

    Здравейте от Варна!Със съжаление казвам 4е съм 4аст от младото поколение-’92ри набор съм.Но и аз се докоснах до великолепието,до богатството до кето сте имали свободен достъп.Как ви завиждам само…няма как да има по запален от мен по жанра,никой от връстниците ми не ще и да 4уе за книги,всеки закърнява пред екраните,само аз се заех с бойната зада4а да издиря всяко магазин4е във Варна,и да направя колекция от книги-игри които градът не е виждал…Е,мога да кажа 4е се провалям-за 3те седмици от които знам за жанра,намерих само 1 магазин и 16 книги в него.Изкупих ги вси4ките,компютърът беше забравен,съу4ениците ми недоумяваха как го замествам,но аз пазех тайната,защото само това ми липсва-още хора искащи да купуват от така оскъдното богатство.Ухото,може да намериш книги в дадените линкове,но имам и аз имам 1 въпрос към създателя на статията:
    Можете ли да ми кажете къде се намира библиотеката Ви,близко е Бургас..а и продавате ли книгите?Защото не знам как ще може само да ги наема,доста е пътя 4е да ги връщам..Благодаря предварително

  4. Dark_Lord Says:

    @ Светлио: Дори и да ти кажа от кои книжарници съм си купувал книги-игри пак няма да намериш нищо. И все пак, „Хеликона“ и „Пингвините“ в Бургас ги имаха. Всъщност, по онова време „Пингвините“ май дори не бяха и отворени… за това може да погледнеш в книжарница „Амадеус“ точно до „Хеликона“. Своите книги-игри не бих продал за нищо на света – нищо, че едва ли ще ги прочета някога. Ако някога се задомя и децата ми говорят български, то аз със сигурност ще си направя труда да отида до България и домъкна всички книги-игри, с които разполагам.

    НО, знам от къде можеш със сигурност да „наемеш“ книги-игри. Помня, че бях записан на 1-2 читални специално заради тях. В Бургас има една читалня…. „Фар“.. някъде по-към центъра. Във Варна със сигурност ще намериш поне десетина заглавия..

  5. Светльо Says:

    Прав си,прекалено нагло беше от моя страна…но търся-дори читалня да намеря,както ги наричаш,ще съм безкрайно щастлив да намеря нови заглавия.Благодаря за бързият отговор,ако ми се отвори път на юг,ще разпитам задължително.

Вашият коментар

