Върху рамената на Великан : Очи в очи с Р. А. Салваторе!

Foldraevals uss ssrig’luinen ulu kyorl l’ solen d’ ukt sea’an.

Седми час. Английски. Обичайното бръщолевене, обичайната скука…. До момента, в който учителят ми съобщава, че на 25ти октомври в близката книжарница ще гостува не кой да е, а самият Р. А. Салваторе! Ей ви и дефиниция на думата „късметлия„!😉

Е, не се надявах на подобно чудо, но ето че се случи! Срещнах се с един от любимите си автори и то почти без да искам.

L’ verve z’hind delmah.

Р. А. Салваторе в момента е на национално турне из страната (визирам САЩ, за незнаещите), което започна на 24ти Октомври и ще завърши в края на месеца. Турнето е по случая на новата книга, която излезе едва вчера – Road of the Patriarch. В нея се разказва най-вече за „лошите“ персонажи от поредицата за Дризт, а именно Артемис Ентрери – пълната противоположност на многоуважавания Дризт До’Урден и Джарлаксъл – мистериозния мрачен елф (aka drow) и елитен „предан“ наемник. Струва си всеки пукнат цент!

Предишните две книги са, както следва – Servant of the Shard и Promise of the Witch-King. Тъй като Салваторе говореше в продължение на час и половина (в началото за творбите му като цяло, бъдещите му планове, филми и игри по поредицата, а след това отговаряше на въпроси от публиката) няма как да обърна внимание на всеки аспект от срещата ми с него. Ще кажа само няколко по-важни неща..

Harl’il’cik p’los ukta, sha-rasa p’los ukt llanath lu’ satiir ukt zhennu athiyk, whol uk zhah l’ vaen linthar!

Първото е, че Салваторе е изумителен човек. В началото ми се стори, че казва „Дрицт“, вместо „Дризт“ и се стреснах лееееко.. На външен вид няма как да познаете, че това всъшност е ТОЙ – легендарният, епичният Салваторе. Най-обикновен американец. Не носеше някакви особени дрехи – джинси, нормална блуза. Нормален, нормален човек. Носът му е леко крив и се оказа, че това е в следствие на дълги години бокс. Жена му също беше там – отново типична американка. Тъмна руса коса, делови вид, интелигентен поглед. И тя не носеше по-особени дрехи, което ми направи приятно впечатление. Поведението на Салваторе трябва да служи за пример на всяка една известна личност.

И така.. без повече излишни церемонии нека разкрия някои от бъдещите планове на Салваторе.

1. Игра по поредицата

Веднъж телефонът звъннал и Салваторе вдигнал слушалката. За негова изненада от другата слушалка се чул гласът на самия Кърт Шилинг (цъкнете на картинката за бонус) от Red Sox (White Sox са чикагски отбор) – един от най-известните бейзболисти в историята на спорта. Въпросният Шилинг решил да създаде своя компания за компютърни игри и решил да покани Салваторе. Е, героят в тази история не устоял на изкушението* и естествено се съгласил.

Салваторе е твърдо решен да пресъздаде книгите под формата на компютърна игра и вярва, че бъдещето на фентъзи литературата като цяло е в компютърните игри. На няколко места се споменаваше, че играта може да е MMORPG, но и това не е сигурно. Лошата новина е, че Салваторе каза, че подобна игра ще отнеме най-малко 3-4 години докато бъде завършена. Споменаха се и игрите Everquest, Baldur’s Gate, Neverwinter Nights и други. Оказа се, че това са едни от любимите игри на автора, както и на господина ми по английски, който освен пътешественик (преподавал е в Кения и Турция за по 1 година) се оказа и фен на Dungeons and Dragons (Имал Priest, изповядващ Исляма, който се опитвал да конвертне орки към своята религия. Почти успял с един полу-орк.) . Идеше реч и за книгите, написани по дадена компютърна игра и най-вече за една от книгите по Everquest, на която Салваторе бил редактор. Явно подобни книги се популяризират както подобава и нямат успех на пазара. За да успеят, казва Робърт, още при регистрацията на играта трябва да има един голям бутон, който да привлича играча. Чрез прочитането на дадена книга, копувачът успява да вникне в света по-бързо и по-лесно и изпитва много повече удоволствие докато играе. Има нещо вярно в тия думи, но дали това е перфектното решение..🙂

Следващото турне на Салваторе ще бъде в Италия.

Докато подписваше книгите ми, легендарният автор сподели няколко неща с мен. Ето и някои от нещата, които си казахме, докато Великият подписваше книгите ми.

Салваторе : Имаш интересно име, не като моето – Боб.
Аз : Не е вярно, а и вие поне сте известен, докато аз не съм.
Салваторе : Имаш време да станеш известен.
Аз : Вярно, но едва ли..
Салваторе : А искаш ли?
Аз : Естествено, че искам да бъда известен.
Салваторе : Внимавай какво си пожелаваш..

Щом разбра, че съм от България, Салваторе се усмихна и каза, че винаги е искал да отиде там, дори негови колеги и редактори ни посетили неотдавна. Дори бил спечелил някаква българска награда, което го изумило. Освен България, Салваторе изяви желание да посети изобщо цяла Източна Европа и Русия. Аз го уверих, че в тези държави има много негови фенове. То си е така, де.

Vel’drav l’ vaen drathir zhah luth phor l’ vaen elemmiire d’ kre’tan

2. Филм по поредицата
Салваторе ни увери многократно, че филм за Дризт със сигурност ще има. За жалост той няма никакъв контрол над нещата и нито може да каже със сигурност върху кое заглавие ще бъде екранизацията, нито нищо.. Според него „Servant of the Shard“ и „Homeland“ ще бъдат най-подходящи за големи екран. Салваторе дори наблегна на „Homeland“, уверявайки режисьорите-мераклии, че филмът няма да се нуждае от почти никакво осветление.😀😀😀 По време на срещата Салваторе се шегуваше многократно с публиката. Повечето шеги бяха свързани с компютърни игри и DnD. Салваторе играл Baldur’s Gate и се шокирал, когато забелязал един мрачен елф с два ятагана. Атакувал го, защото знаел какви артефакти може да пусне (Все пак Дризт До’Урден е негово творение!), но не успял да го убие.😛 Е, това е то да си известен.

3. Hodgepodge
Салваторе вече е завършил следващата книга и в момента ръкописът (хех, едва ли) е в ръцете на редакторите. Неофициалното заглавие е „The Orc King“, но забравих към коя серия ще да е. През цялото време авторът даваше съвети на бъдещите писатели – вярвайте в себе си, инстинкта си, и редакторите си, направете си схема преди да пишете, но не я следвайте слепешком. Направи ми впечатление, че Салваторе споменаваше адски много „The DemonWars Saga“ – много неща от тази поредица са му любими. Адски трудно е да се предаде всичко дума по дума. ;( Най-искрено съжалявам феновете на Салваторе, които нямат възможността да го видят на живо. Освен великолепен автор, той е адски забавен и леко особен събеседник – не всички автори са като него. Ако не сте чели неговите творби, съветвам ви да го направите колкото се може по-бързо. А ако не сте фенове на фентъзи жанра, то неговите книги със сигурност ще ви накарат да се влюбите в този литературен стил. Не гарантирам, но обещавам.

Аз иначе се сдобих с подписано копие (твърди корици) на „Road of the Patriarch“ и „The Lone Drow„. Моят най-добър приятел, Светлият Лорд също получава подписан „Road of the Patriarch“, защото го заслужава. Той също е късметлия, понеже получи колета (най-накрая), който му пратих преди повече от 2 месеца.

5. The Legacy of the Drow
Светлият ме помоли да добавя следното нещо. Та, докато разписваше книгите, Салваторе написа по едно изречение на всяка книга. Не знам дали това са цитати от дадена книга или просто му идват от вътре.

Та, на моя „Road of the Patriarch“ Салваторе написа „Entreri looks into a mirror. „, а на „The Lone Drow“ – „What it is to be an elf!„. В книгата на Светлия пък пише „The long journey home.“, което на мен ми звучи адски носталгично. Напомня ми за родината.. и феновете на Салваторе, които не можаха да присъстват на това събитие.

Ако имате въпроси, питайте.

И btw.. Пътят към Митрал Хол е осеян с опасности..
____________________________________
1. Failed Charm check.

19 Отговора to “Върху рамената на Великан : Очи в очи с Р. А. Салваторе!”

  1. exiler Says:

    А! Мога да дам коментар вече!
    Хм … ами аз май всичко си казах в блога.
    И все пак отново – благодаря ти, приятелю.

    Относно посланията.
    Аз си мислех, че сте се разбрали какво къде да пише. Иначе това „The long journey home“ си звучи наистина до голяма степен тъжно. Доста е вероятно да са от книга, но пък може би истината е в другото предположение. Човекът отсреща все пак е Р. А. Салваторе.

  2. Remus Says:

    Издигате Салваторе на твърде голям пиедестал. Вярно, човека е писател, но – забележете – е просто човек. Ето, сам го описа като твърде посредствен на вид – това е защото е човек, как да изглежда иначе? Аз винаги съм си го представял като AJ Pierzyntsky с черна коса.

    Виж, чест му прави, че въпреки че е известен, може да отдели време и за някоя друга дума с фен, а не просто да драсне автограф и да каже само „Следващия“. Това е рядко срещано качество сред по-известните (естествено, може и да е просто от липсата на луда тълпа…).

    ПП: Не е произнасял грешно името на Дризт, на английски Drizzt се чете [Дрицт], би трябвало да го знаеш😉.

  3. worddrow Says:

    Може и да си прав. ; ) Срещата беше на супер ниво.

  4. exiler Says:

    Ремус, обади се по ICQ, друже. Къде се губиш, две седмици не си се обаждал. Бива ли такова нещо …:/

  5. worddrow Says:

    Ей, това да не ви е сайт за запознанства? Нямате ли си пощи?😀😀😀

  6. exiler Says:

    Ремус май имаше …
    Как мислите, дали наистина някога ще посети Източна Европа?
    Според мен е напълно възможно, въпреки че ако дойде в България, Салваторе навярно ще посети София … където е пълно с народ. Не обичам много тая дива столица.😦
    И все пак, не ни пречи да си мечнаем, нали?
    Никога не съм и мечтаел, че мога да имам автограф от него. А аз си мечтая за много неща, мисля, че ви е известно. Интересно как съм пропуснал това. Може би точно поради този пропуск то се сбъдна. Хм …

  7. worddrow Says:

    Съдбата чука на вратата само когато не я очакваш.

  8. ^_^ Chinpokomon ^_^ « Смокини и черници! Says:

    […] Смокини и черници! Trust me, I’m a Witch Doctor! « Върху рамената на Великан : Очи в очи с Р. А. Салваторе! […]

  9. Viki Says:

    Пожеланието “The long journey home ” на мен също ми заприлича на заглавие на книга, но след като направих справка видях, че е име на филм.
    http://www.imdb.com/title/tt0093434/

  10. worddrow Says:

    Ммм.. едва ли ще да е това. ;0)

  11. powx Says:

    Mисля, че тук е подходящото място да те питам… Какви са впечатленията ти от The Sellswords. Аз мислля да започна да чета първата книга, защото ми е интересно да видя как Салваторе описва не-толкова-добри персонажи като Ентрери.

  12. worddrow Says:

    Да си призная, все още не съм започнал тази серия. Все още съм на The Legacy of the Drow.😦 За повече информация питай exiler и/ири Remus, които също са коментирали в тази тема и притежават свои wordpress блогове.

  13. The not so Lone drow « Смокини и черници! Says:

    […] Е, жената, която ме снима със Салваторе най-накрая ми даде снимката. Оказа се, че не приличам на Покемон (поне не мога да се оприлича с тези, които знам.. а те са доста), което е добре, I guess? За нещастие при пригтовянето на снимката някой от “фотографите” е решил да си остави ръцете (буквално) върху снимката. Тъй че не си струва да се чудите какви са тия бели отпечатъци и драсконити в горния ляв ъгъл. Не съм виновен, не гледайте мен! Та така.. завиждайте. Мухахаха… […]

  14. The Two Swords « Смокини и черници! Says:

    […] Няма нищо по-хубаво от това да си купиш книга на много, ама много ниска цена. Особено ако книгата е хубава, с дебели корици и е запазена. Още по на далавера е когато купиш нещо от магазин за книги на половин цена с купон за 50 % намаление. Neat! Успях да се натъкна на “The Two Swords” – книга III от “The Hunter’s Blades Trilogy” на Салваторе. От тази поредица имам “The Lone Drow” (книга II) с автограф от самия автор. Както вече споменах в няколко поста все още не съм стигнал до тази трилогия, но е хубаво да ги купувам предварително, особено ако са на далавера. Интересното е, че “The Lone Drow” си взех напълно безплатно след като си купих “Шифъра на Леонардо”. […]

  15. Salvatore is Salvatore « Пътеките на светлината Says:

    […] Въпросното интервю е направено скоро. Може би преди месец-месец и половина и се отнася към най-новата книга на автора – Road of The Patriarch, излязла съвсем наскоро. Също така ми направи и впечатление, че Салваторе каза  почти същите неща, които Тъмния ми/ви разказа при срещата си с него. Е, ако сте прочели разказа на Тъмния (пък и да не сте), а искате да видите какво има да каже едноименният автор (Салваторе тоест, не Тъмния ^^) с очите си, то тези три линка са за вас. […]

  16. Chains: Like a drifter I was born to walk alone « Смокини и черници! Says:

    […] който в действителност познаваш и тачиш. Радвам се, че автографът на Салваторе и символа на Обединението между баналните хора, […]

  17. In Memoriam, Gary Gygax « Смокини и черници! Says:

    […] Без тази ролева игра кой знае дали автори като Р. А. Салваторе биха могли да създадат герои като Дризт До’Урден? […]

  18. Leada` Says:

    хм…винаги съм смятала компютърни игри за една голяма глупост…за мен Салваторе е най-великия човек раждал се някога..нещата,които е написал са самото съвършенство..по такъв начин е написал всичко,че съм успяла да се привържа към героите…обичам ги дори повече от всичките си приятели….Но ако никой няма против моето мнение искам само да кажа,че (според мен поне) ще бъде голяма глупост КНИГА да се превърне в компютърна игра…Хорааа,има си достатъчно игри,има си достатъчно филми..достатъчно електрични простотии..пожалете поне тази книга ако не някоя друга…да ви кажа,аз имам нужда просто да си се кача някъде на някоя планина и да не мърдам от там и по цял ден да пиша и да чета…ако и тази книга се превърне в глупава компютърна игра ще се съсипя….еми то тогава какво ще остане?!…каква ще бъде причината ни за живот,когато остане само електроника на този гаден прокълнат свят?!…ще има ли нещо,за което да се впуснем в приключения?!…ще има ли нещо подтикващо ни да създаваме?!…Ще има ли нещо,което да ни кара да ридаем,било то от щастие или тъга по нещо?!…..
    ..Както казах: .. вече има достатъчо компютърни игри унищожавайки живота ни малко по-малко завличайки ни в едно застояло съществуване…

    прегръдки: ~Леада~

  19. zapoznanstvo Says:

    Абе хора защо се занимавате с глупости, не виждате положението в държавата.

Вашият коментар

