„Труд“ срещу незрящите

Вдъхновен от инициативния блог („Труд“ напада сляп) и рекламната статия на Сивостенското списание (оригиналната статия), аз реших да се присъединя към протестиращите.

България. Една хубава, китна държава. Един велик народ. Уви, държава, без възможности. Държава, в която хората с увреждания и малцинствата нямат право на глас. Нямат право на свестен живот. Колко често виждате хора с увреждания по улиците? Аз лично не съм виждал много – повечето от тях са в специализирани домове или се крият. Страхуват се да излязат на светло, където хората ги гледат все едно са прокажени.

Инвалидите си намират колички, но държавата ги парализира допълнително с ниска пенсия, скъпи лекарства, липса на места за паркиране, дискриминация и неудобни сгради. Незрящите, уви са в още по-бедствено положение. За тях няма светла бъднина, защото единствената достъпна и безплатна книжовност е бойкотирана от издателство „Труд“.

Сигурно сте наясно със сайта bezmonitor.com. Това е сайт, чиято оригинална цел е да осигури народна и световна класика на незрящите в България. Това е един страхотен проект, който се ползва не само от незрящите. Аз и майка ми често се възползваме от тази олекотена библиотека, за да четем неща на български. Като човек, живеещ извън пределите на своята родина, на мен ми е доста трудно да си намирам книги на български език.. за това посещавам bezmonitor.com!

За жалост, алчните „шефове“ на издателство „Труд“ (което твърдят, че държат авторските права на много от публикуваните там произведения) не са доволни от този прекрасен проект. Те дори заплашват създателите на сайта със съд! Сякаш не им стигат парите, и левчетата на едно малцинство ще ги заситят. Нека да издадат съответните произведения в брайлов формат, и чак тогава да се оплакват. Отнемат „зрението“ на слепите! Какво ли ще последва? Сигурно инвалидните колички в България ще бъдат забранени, защото „подкопават“ градския транспорт и бензиностанциите?

Заради недостойното и алчно поведение на ИК „Труд“, се заформя анти-Труд кампания. Как може да помогнете, вижте от тук – Какво мога да направя аз?

Помогнете на незрящите! Възможно е някой ден да се събудите слепи и тогава този сайт ще е единствения лъч надежда.

3 Коментари to “„Труд“ срещу незрящите”

  1. RaynerApe Says:

    Анимираният банер е страхотен. Моля те, информирай създателите на Протеста за него и нека и други го използват. Лично още сега ще го поставя на своя блог.

  2. worddrow Says:

    Страхувам се, че банерът не е мой, уви. Притежание е на Сивостен, до колкото съм запознат. Все още не съм помолил за правото да го сложа във форума, но ще го направя веднага!

  3. Viki Says:

    И аз останах шокирана от този случай.Не съм вярвала, че може до там да се стигне.Не знам ИК „Труд“ колко би спечелил от незрящите, но с този случай си направи една антиреклама.Най-ужасното е, че останалите медии (с много малки изключения )почти не реагират на случката.

Вашият коментар

