Викториански измишльотини, прашни книги и черупки.

[Не се надявайте на нещо интересно]

Вчера (неделя) беше сравнително интересен ден. Към 2 и нещо трябваше да ходим на кино, но баща ми отказа да тръгне, защото имаше трафик и щяхме да закъснеем. Решихме да отидем чак за по-късните прожекции – от 5 и 10, следобяд. Филмът, който гледахме се казва "Goal! The Dream Begins". Отново ще се въздържа от коментар по филма – само ще спомена, че в него иде реч за футбол (не е най-любимия ми спорт, но какво да се прави), мечти, риск и други подобни "простотии". Знам, че изразено по подобен начин, мнението ми изглежда доста негативно, но това хич не е важно. На филма му давам оценка A- (което по шестобалната система е равно на 6-) : просто защото се отличава от стотиците спортни филми, в които добрия отбор побеждава съперника си с 1-2 точки и то секунди преди края на играта. Ако гледате филма, моля ви коментирайте го в тази тема – интересно ми е каква ще е вашата оценка.

Както и да е – след това се отбихме в книжарницата Barnes and Noble (по-редовните посетители ще си спомнят, че в тази тема бях писал за тази книжарница), за да поразгледаме новата "стока". Няма да ви описвам колко трудно ми беше да си избера книга – отне ми около половин час и то при постоянно лутане напред-назад из спокойните коридори на книжарницата. Атмосферата беше повече от приятна – някои от испанските изпълнения на Андреа Бочели. Та, както вече споменах – след доста чудене и маене най-накрая се спрях на една книга. "Произход на Видовете" на Чарлз Дарвин. Книгата беше на сравнително приемлива цена, като се има в предвид обема й, а първите няколко встъпителни реда обещават "Произход на Видовете" да бъде едно интересно четиво. (By the way, добавих книгата в сравнително новата страница Четене. По-наблюдателните ще забележат, че и трите книги са от една и съща поредица.) Струваше едва $ 7.95 – при това дори не трябваше да плащам, защото използвах 25 доларовия "Barnes and Noble Gift card", който ми подариха за рождения ден – останаха ми към 16 долара и нещо. Все още не съм започнал да чета книгата. Днес смятам да прочета последните стотина страници на "Дракула" и ще довърща останалата половина от "Портрета на Дориан Грей". След това смятам да потърся от някъде "Франкенщайн". Ако се не лъжа първите две книги (Дракула и Дориан Грей) се развиват във Викторианската ера.. и е доста интересно да се четат две подобни произведения.. и то паралелно. Смятам чрез "Франкенщайн" на Мери Шели да затворя този цикъл от Викториански произведения, с надеждата някой ден да го започна наново, но този път с други произведения.

След това смятам да започна с "Произход на Видовете", а след като го свърша ще си купя "The Golden Ratio: The Story of Phi, the World's Most Astonishing Number" (за повече инфо от тук) на някой си Марио Ливио /Mario Livio/. Лично аз за пръв път прочетох за "фи" в нашумелия бестселър на Дан Браун – "Шифъра на Леонардо". След това се сблъсках със същото "нещо" във филма "Pi" (едно кратко мое ревю може да прочетете от тук). Книжлето струва цели 15 долара, за своите 294 страници (макар че като го разлиствах изглеждаше по-малко) и до колкото разбрах е написано на разбираем език. Математици, моля ви не ми се смейте! Математиката определено не ми е силната наука.. и все пак ме влече.

Не знам кога точно ще прочета тази книга – ако "Произход на Видовете" не ми дойде тежка, може да я прочета веднага след нея. В противен случай ще прочета "Алхимикът" на Паулу Коелю – доста хора ми я препоръчаха, а и изглежда малка и неангажираща. Все още се чудя дали да си я купа в оригинал или да я прочета онлайн, преведена на български. Лично аз предпочитам да я чета в оригинал, а и четенето от компютъра натоварва очите. Ако тя пък вземе, че ми хареса може да отложа "The Golden Ratio : бъра-бъра сто чадъра" и да прочета "Странният случай с доктор Джекил и мистър Хайд" на Робърт Луис Стивънсън (Вики, ако четеш това, знай че майка ми е забутала някъде копието, което ми прати – ще се опитам да го намеря, преди да купя каквото и да е! Целувки!) – тъкмо да отворя и затворя отново Викторианския цикъл. 😛 Та това са едни от класиките, които искам да прочета преди лятната ваканция (фактически е на 11ти Юни, но за мен ваканцията започва с пристигането в България – n дена по-късно).

Отбийте се в най-новата страница, която пуснах вчера… Факт е, че за сега в нея няма нищо интересно, но в бъдеще ще се опитам да добавя още.. stuff… –> Законите на Worddrow

Вашият коментар

