Musica delenit bestiam feram

Що е то музикален вкус и има ли почва в моя живот?
Сега ще ви разкажа една доста интересна и шокираща историйка, която ми се случи преди няколко месеца.

Та, преди известно време си бях преинсталирал компютъра. Естествено, записах си музиката на дискове, за да може да я слушам и споделя в DC++ папката (и ergo да мога да свалям поне от българските хъбове, които искат 10-20 гигабайта споделени неща). Каква музика, ще попитате вие. Тя включваше CD с цялата дискография на Nightwish, няколко ръчно подбрани диска с парчета от различни жанрове [Гювеч, демек] – кеф ти Мадона, Evanescence, Linkin Park, Sean Paul абе, изобщо списъкът е родоски. Важното е, че имах разнообразна музика, подходяща за различни поводи.

С преинсталацията на компютъра, обаче нещо ме домързя да слушам все една и съща музика. Просто… ми омръзна. Та, прекарах около три месеца само с една две песни – предимно Queen – те поне не омръзват! Не знам, да си кажа честно как съм прекарал толкова време с подобна музика?

С прераждането ми във форума на Сивостен ме обзе жажда за по-разнообразна музика. Исках да покоря нови жанрови върхове, нови групи.. изобщо, нуждаех се от нещо интересно. Дълго се чудих какво точно да е.. Исках гайди, средновековна музика, нещо латинско [а латиноамериканско.. а латинско.. ;)], цигулки, инструментал, стимулираща музика.. надъхваща музика. Та, пуснах една тема в Сивостен, съдържаща моите предпочитания, и получих каквото ми трябваше.

Първо що се отнася да оперното пеене на латински, бях насочен към Carmina Burana na Карл Орф. Намирането на този албум беше изключително трудно – все се натъквах на непълни изпълнения или ужасно качество. Накрая, обаче нацелих истината.. и останах запленен от тая музика. Абсолютни фаворити от Carmina Burana са ми песните O, Fortuna (която се оказа нещо изключително известно) и Omnia Sol Temperat. За жалост, една нова, поредна музикална вълна ме удари в интелектуалния гръбначен стълб. Този път исках нещо по-силно, по-нежно, по-фентъзи и някак си.. епично.

Речено, сторено. Welcome to the Rhapsody, Vlad.

Rhapsody е италианска група изпълняваща симфоничен пауър метъл. Техния стил включва съчетанието на класическа музика, барок и съвременен метъл (но не от тия.. пищялките). Основната тематика на песните е фентъзи. Всъщност, интересното в стила и лириките на Rhapsody е, че песните им са така подредени, че ако човек ги слуша така както са номерирани в албумите пред него ще се разкрие един нов, епичен свят. Много от песните са директно свързани с други песни, което е доста забавно. Rhapsody е втората група, на която изтеглих цялата дискография (след Nightwish. Не броя групи като KISS, Whitesnake и Rainbow, защото те поне са групи, с които съм порастнал. Тегленето на цяла дискрография.. и то на група, с която не съм запознат е нещо много рядко за мен). Абсолютни песни-фаворити са ми (по ред на поява) Virgin Skies, Epicus Furor, Wisdom of the Kings, The Dark Tower of Abyss и още много други, но на самия връх са следните песни : Where Dragons Fly, Elnor’s Magic Valley и The Village of Dwarves.
Тази група ще остане завинаги в сърцето ми. Мисля, че повече думи не са нужни.

След това минах на малко по-хардкор с прекрасната група, наречена HammerFall (Чукопад, както аз й викам). Отново пауър метъл, но родом от Швеция. На мен ми прилича съвсем малко на ManOwar, като текст, замисъл и понякога – звучение. Това е третата група, на която експериментно изтеглих дискографията. За тази група ми е трудно да кажа любима песен.. но сякаш Hearts on Fire ми е.. най на сърцето.. Хм, чудя се.. защо ли?! 🙂

Интересно, интересно. Вече разполагах с нещо на латински, доста пауър-симфоничен метъл с фентъзи насоченост.. Трябваше ми нещо по-паганско, по-диво… и естествено.. ГАЙДИ!

И тогава една песен тотално унищожи нещата, които Rhapsody и HammerFall бяха построили за.. около седмица. Песента е на немската група In Extremo. Самата група е от берлин и се занимава с „изработката“ на кавъри – най-вече народни песни и т.н. Групата си има всичко необходимо за една – китари, бас.. страхотен вокал с ужасяващо мощен глас.. НО! Това не са единствените инструменти на групата.. в интерес тези съвременни и „традиционни“ за нашето поколение инструменти не са това, което прави In Extremo … велика !!! Тук иде реч за група, в която всеки член свири на поне два инструмента (всъщност има само един човек, който свира на два инструмента – бас и цитра.. всички други са на по 3-4 инструмента).. тук ИМА ГАЙДИ! И то велики…
Ако си спомняте, бях започнал описанието на In Extremo и по-точно унищожителния (в добрия смисъл на членуваната дума) й ефект. Песента се нарича Omnia sol temperat. Да, точно така.. това е кавър на една от любимите ми песни, в цикъла Carmina Burana на Карл Орф. Песента е просто убийствена – започва с ненормална жица, а след е ред на гайдите… не.. грешката е моя… ГАЙДИЩАТА. Като добавим и страхотния вокал, който подчертава брутализма на тази естествена и невинна песен…просто.. няма какво друго да се желае.
Лол, лол.. вече имаме и умопомрачителна група с гайди… но се нуждаем от още и още. На хоризонта се задава групата Corvus Corax (латинското наименование на Гарванът Гробар!) – поредната немска група, занимаваща се с кавъри на народни и класически изпълнения. Групата има цял албум с кавъри от Carmina Burana! Първото парче, което ми попадна се нарича Basileus и си е чисто и просто едно велико изпълнение, фрашкано с гайди. Гайди, гайди, гайди! ГАЙДИ! След това я последваха Nummus, Ergo Bibamus (най-великата пиянска песен на всички времена!), Lingua Mendax, Florent Omnes, Mit Dans Is All Die Werlt Genesen, Ballade de Mercy, Hymnus Cantica, Titenka, Veris Dulcis, Estuans Intrinsecus и това е. Самото величие, казвам ви! Задължително е да се чуе – перфектната музика за рисуване и релаксация.

А докато пиша това, слушам новоизтегленета песен In Extremo – Ecce Rex Darius – представете си кавър на Queen – We will rock you, само че с гайди и в средновековен стил… ; )

Тепърва ми предстои да опиша и ефекта от групи като Mago de Oz и Saltatio Mortis, но това е друга история.

Един коментар to “Musica delenit bestiam feram”

  1. Gandev Says:

    In Extremo са просто страхотни.Гайдите са ненормални поздрав с Horizon

Вашият коментар

